Popularność girl bandów w 2015 roku w Korei Południowej

Wszystkie dane dotyczą tylko i wyłączne Korei Południowej.

Ogólna popularność zespołów ciężko jest czymkolwiek „zmierzyć”. Można się jedynie sugerować: liczbą fanów  = wielkością oficjalnych fandomów, ilością lajków na facebookowych fanpage’ach lub liczbą sprzedanych albumów. Ja wzięłam pod uwagę tylko jeden czynnik z tych wyżej wymienionych – ilość oficjalnych fanów w Korei. Pod tym względem dane przedstawiają się następująco:

 

Pierwsza połowa roku 2015 :

Kolejność grup według wielkości fandomów (liczebności oficjalnych fanów):

 

  1. Girls’ Generation (252,185)
  2. A Pink (131,365)
  3. Wonder Girls (73,605)
  4. Girl’s Day (71,566)
  5. 2NE1 (66,181)
  6. f(x) (59,119)
  7. KARA (42,732)
  8. Brown Eyed Girls (34,875)
  9. 4MINUTE (34,168)
  10. miss A (31,106)
  11. AOA (29,610)
  12. SECRET (28,707)
  13. Lovelyz (28,563)
  14. SISTAR (26,926)
  15. T-ARA (23,802)
  16.  EXID (24,140)
  17. Davichi (22,597)
  18. Nine Muses (27,100)
  19. After School (18,168)
  20. Hello Venus (15,345)

 

  • liczba w nawiasie to ilość fanów na oficjalnych kafejkach (fanklubach) zespołów
  • tabela z 26.05.2015

 

Grupy, które podupadały:

  1. 2NE1: brak promocji
  2. After School: brak promocji
  3. f(x): brak promocji
  4. KARA

Grupy, które stawały się popularniejsze:

  1. Red Velvet: z każdym kolejnym comebackiem ich oficjalny fanklub się powiększa
  2. EXID: fancam Hani, i kolejne comebacku, które okazały się strzałem w 10
  3. AOA: Od czasu promocji z Miniskirt ich popularność cały czas rośnie
  4. LOVELYZ: każda ich promocja „dostarcza” nowych fanów

Grupy, które królowały:

  1. SNSD: stała pozycja
  2. APINK: Piosenka LUV była ogromnym hitem, to dzięki tej promocji dziewczyny wskoczyły na 2 miejsce w rankingu
  3. WONDER GIRLS: (Re-Entry)  powrót na scenę po latach co wzbudziło ciekawość odbiorców

 

 

 

Druga połowa roku 2015:

Kolejność grup według wielkości fandomów (liczebności oficjalnych fanów)

 

  1. 1.Girls’ Generation(252,185)

    2. A Pink (143,853)
    3. Girl’s Day (75,880)  ( 1)
    4. Wonder Girls (74,085) ( 1)
    5. 2NE1 (64,658)
    6. f(x) (57,833)
    7. MAMAMOO (45,543) (    wcześniej nie było ich nawet w pierwszej 20stce)
    8. KARA (42,511) ( 1)
    9. AOA (38,957) ( 2)
    10. LOVELYZ (35,782) ( 3)
    11. Brown Eyed Girls (34,376) ( 3)
    12. 4MINUTE (34,286) ( 3)
    13. miss A (30,330) ( 3)
    14. EXID (30,277) ( 2)
    15. SECRET (28,574) ( 3)
    16. SISTAR (28,433) ( 2)
    17. T-ARA (24,651) ( 2)
    18. Davichi (22,718) ( 1)
    19. Nine Muses (22,713) ( 1)
    20. After School (17,893) ( 1)
    22. GFRIEND
    23. Hello Venus
    24. Red Velvet
    25. Crayon Pop
    26. April
    27. Oh My Girl
    28. Ladies’ Code
    29. Juniel
    30. Gavy NJ
    31. BESTie
    32. Dal Shabet
    33. Rainbow
    34. CLC
    35. Sunny Hill
    36. Sonamoo
    37. Fiestar
    38. Spica
    39. Stellar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( x) – wzrost o x miejsc względem rankingu z maja 2015

( x) – spadek o x miejsc względem rankingu z maja 2015

 

 

„Siła” tegorocznych promocji:

s53

 

  • tabela przedstawia „popularność” tegorocznych promocji
  • tabela z 31.10.2015

 

Wnioski:

Grupy, które podupadają:

  1. 2NE1: bez zmian – dalszy brak promocji
  2. After School: bez zmian – brak promocji
  3. KARA: bez zmian

Grupy, które stają się popularniejsze:

 

  1. Mamamoo: dobra promocja + występy w programach muzycznych (Immortal Song)
  2. EXID: kolejne comebacki odnoszące sukces + promocja w programach rozrywkowych
  3. AOA:  kolejne comebacki odnoszące sukces + promocja w programach rozrywkowych
  4. LOVELYZ: trafiony koncept, dobre promocje i występy live
  5. Red Velvet: Silne promocje Ice Cream Cake i Dumb Dumb

 

Grupy, które królują:

  1. SNSD: stała pozycja
  2. APINK: Słabsza promocja z REMEMBER ale utrzymują stały koncept, nie mają żadnych kontrowersyjnych wpadek, dlatego prawdopodobnie udało im się utrzymać 2 pozycję + promocja w show (APINK Showtime)
  3. Girl’s Day: początek roku słabszy, ale piosence Ring My Bell udało się trafić do odbiorców + solo Minah + dramy (Minah i Hyeri promują się aktualnie w dramach).

 

 

 

Popularność grup rookies!

  • screeny z listopada 2015

 

  1. Mamamoo – 47918
  2. Lovelyz – 37788
  3. GFriend – 18614
  4. Red Velvet – 16317
  5. Oh My Girl – 13128
  6. April – 12799
  7. Twice – 7984
  8. CLC – 7124
  9. SONAMOO – 6301
  10. DIA – 2577

 


 

cr.: (1) (2) (3) (4)

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *