7 najbardziej wyjątkowych teledysków ostatnich 5 lat

Fani dobrze wiedzą, że K-popowe teledyski potrafią być naprawdę wręcz dziełami sztuki. Wyszukane oświetlenie, piękne miejsca i uzdolnieni edytorzy, którzy biorą udział w tworzeniu.

Jednakże nie zawsze wszystkie są jedyne w swoim rodzaju i aż tak dobrze zrobione pod każdym względem. Oto kilka najbardziej wyjątkowych, wyróżniających się k-popowych teledysków jakie powstały w ostatnich latach.


G-Dragon – “Who You?”

gdragon11

Fani zawsze mogą oczekiwać jedynych w swoim rodzaju teledysków od G-Dragona, który znany jest ze swojej kreatywności.

I kiedy mv z fanami nie są może najoryginalniejszym konceptem, G-Drago wzniósł go na całkowicie nowy poziom poprzez zaproszenie tysiąca fanów, aby pomogli mu nakręcić teledysk do „Who You”. Jest on złożony prawie całkowicie z indywidualnych nagrań fanów, które zrobili podczas przebywania na planie.

Na koniec dodane są podziękowania od G-Dragona dla wszystkich fanów, którzy sprawili, że taki pomysł mógł zostać wcielony w życie.


EXO – “Growl”

exo

Każdy fan znający EXO, zna też ich teledysk do piosenki „Growl”.

Teledysk ten jest nakręcony całkowicie jednym ujęciem. Jest nie wiele takich teledysków, a ten od EXO jest zdecydowanie tym z największą ilością wyświetleń. Dodatkowo teledysk jest filmikiem z choreografią co dodatkowo komplikuje proces kręcenia ponieważ jest więcej możliwości popełnienia błędu. Finalnie wydany teledysk nie jest idealny, ale pokazuje jak EXO musieli ciężko pracować aby uzyskać tak prawie perfekcyjne ujęcie.


GOT7 – “Just Right”

got7

W teledysku GOT7 do „Just Right” członkowie grupy są zminiaturyzowani, co pozwoliło na stworzenie tak uroczego teledysku bez powtarzania utartych już schematów.

Jako mini postaci, członkowie mogli mieć urzekające interakcje z główną bohaterką teledysku. Dodatkowo członkowie pojawiają się wśród przedmiotów codziennego użytku; Jackson leży na cushionie jak na łóżku, Bambam pływa na płatkach w mleku, a Jinyoung ucieka z lalką Barbie.

Żywe kolory, wraz z wyjątkowym sposobem kręcenia świetnie dopasowują się do urzekającej piosenki i ekscentrycznej choreografii.


Orange Caramel – “Catallena”

catallena

Niemożliwym jest aby jakakolwiek inna żeńska grupa mogła wydać „Catallena” z takim sukcesem jak zrobiły to Orange Caramel.

Podgrupa After School zawsze słynęła ze swoich niezwykłych i czasem dziwacznych konceptów, ale koncept z sushi do piosenki „Catallena” jest niepodważalnie najbardziej wyjątkowym.

W teledysku dziewczyny są syrenami, które w jakiś sposób kończą zapakowane jak ryby w supermarkecie i pozują na szczycie górek z ryżu jak nigiri. Nawet w ujęciach jedynie choreografii, dziewczyny tańczą na scenie która wygląda jak taca do podawania sushi.


VIXX – “G.R.8.U”

vixx

Kiedy po raz pierwszy ogląda się teledysk VIXX do „G.R.8.U” nie od razu przychodzi na myśl stwierdzenie, że jest on wizualnie wyjątkowy; jednak gdy członkowie zaczynają się ruszać, szybko zauważa się, że części teledysku zostały nakręcone w odwrotnej kolejności, jak teledysk Coldplay z 2002 do „The Scientist”.

Niewiele osób podejmuje się takiego sposobu kręcenia ponieważ jego proces musi być uważnie nadzorowany. Jednak kiedy już uda się coś takiego stworzy, jest to naprawdę ciekawa rzecz. Dodatkowo ponieważ członkowie VIXX biegają wkoło, tworzą chaos przez co trudno jest wyłapać wszystko co się dzieje, za pierwszym razem!


WINNER – “Sentimental”

winner

Każdy teledysk WINNER jest imponujący i bardzo dobrze zrobiony; jednak jednym z bardziej wyjątkowych jest teledysk do „Sentimental”.

To co odróżnia go od innych k-popowych teledysków to ujęcia z lotu ptaka. Innymi słowy, z góry. Tworzy to naprawdę intrygujący wizualizm, który ciężko znaleźć w innych teledyskach.

Dodatkowo, decyzja o takim sposobie kręcenia została podjęta z powodu słów piosenki „Potrafię jedynie gapić się w sufit” (tłumaczenie: link), które Mino określił jako kluczowe.


Epik High – “Born Hater”

born hater

“Born Hater” było warte uwagi za samą epicką kolaborację pomiędzy hip-hopowym trio Epik High i raperami Verbal Jint, Beenzino, Bobby i B.I (iKON) i Mino (WINNER).

Teledysk jest tak samo wyjątkowy jak i piosenka. Przycięte jest w dziwnym formacie, praktycznie sprawiając wrażenie, że było nagrane w pionie telefonem (choć jakość oczywiście jest o wiele lepsza).

Miejsce kręcenia jest równie zaskakujące, ponieważ jest nim toaleta. W filmiku pokazującym jak kręcono, DJ Tukutz członek Epik High wyjaśnił, że miejsce to pasowało do tekstu piosenki – ponieważ toaleta jest miejscem gdzie ludzie wyrzucają z siebie świństwa.


cr.: (1)

2 comments

  1. Neytiri Reply

    Pamiętam, gdy Growl wyciekło przed premierą łącznie z filmikiem z choreografią, a i tak gdy wyszło MV to wszystkim opadła szczęka i byli zaskoczeni tym teledyskiem. Niby to tylko typowe dance MV w jednym pomieszczeniu, ale sposób w jaki to nakręcili, trudna choreografia i pełne precyzji wyćwiczone ruchy chłopców, sprawiły że oglądałam go chyba ze 100 razy, za każdym z pełną uwagą wyłapując coraz to nowe szczegóły ;D

    W kpopie jest całe mnóstwo wspaniałych teledysków, które idealnie dopełniają piosenkę i sprawiają, że całość staje się dziełem sztuki. Za to uwielbiam kpop 🙂

  2. Akkinda ~ Reply

    Coś słyszałam że VIXX do teledysku GR8U musieli nauczyć się tekstu piosenki od tyłu…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *