[Komentarze] Amerykańscy fani na Manhattanie czekają w długich kolejkach, aby kupić gadżety BTS

Artykuł: BTS przejmuje serce Manhattanu… w jaki sposób zdobyli wsparcie amerykańskich fanów?

Źródło: KBS News via Nate


1. [+209, -10] To jest właśnie promocja Korei… jestem naprawdę dumna!

2. [+193, -5] Rzadki widok Amerykanów faktycznie cieszących się koreańskimi idolami

3. [+185, -10] Sądzę, że to niesamowite. Mam nadzieję, że nie uderzy im to do głowy i wciąż będą ciężko pracować ^^ BTS fighting!!

4. [+25, -1] Widziałam filmiki stamtąd i kolejki były szalone…

5. [+24, -0] Tej jesieni widziałam dzieciaka z koszulką z napisem BTS i zaczęłam zastanawiać się, czy chodzi o nasze BTS i wtedy zobaczyłam z tyłu koszulki imię Jimina z numerem ㅋㅋ czasem nawet słyszę piosenki BTS w amerykańskim radiu i mnie to zaskakuje… to pierwszy raz od „Gangnam Style”. Muszą być naprawdę popularni.

6. [+19, -5] BTS sami zaprojektowali gadżety, które sprzedają i wyglądają bardzo dobrze. Nie mogę się doczekać, kiedy będą dostępne online w przyszłym miesiącu i będę mogła je kupić.

7. [+9, -2] Dzieciaki jak oni zasługują na zwolnienie z armii… niech po prostu przez dwa lata oddają swoje dochody jako podatki. To będzie wygrana dla każdego

8. [+9, -0] To piosenkarze, który naprawdę sprawiają, że fani są dumni

9. [+7, -1] Czy ktokolwiek rozpoznaje EXO w Ameryce?

10. [+3, -1] To niesamowity widok, Amerykanie w kolejce po rzeczy z BTS


cr.: (1)

10 comments

  1. kaki Reply

    Cieszę się, że Koreańczycy są dumni z osiągnięć BTS. Owszem, szkoda trochę, że dopiero teraz ocknęli się, że rośnie im taka dumna narodowa, ale lepiej późno niż wcale. To naprawdę niesamowite, że ludzie, którzy nie interesują się BTS piszą na ich temat takie dobrze rzeczy! Siła BTS powoli rośnie w Korei, teraz tylko przydałaby się naprawdę dobra promocja w Korei, a nie tylko tydzień tak jak było ze Spring Day czy DNA. Gdyby byli tak promowani, jak EXO czy W1 to zdecydowanie byliby jeszcze bardziej rozpoznawalni, a już dorównują obu tym zespołom. Szkoda tylko, że ludzie, którzy nie stanują BTS cały czas żyją w przeświadczeniu, że BTS nie jest popularne w Azji i że nie odnoszą tam sukcesów, kiedy przykładowo, biją rekordy sprzedaży w Japonii bez promocji.
    Hype na BTS dopiero zaczyna się rozwijać, a już są poważną konkurencją dla EXO, ciekawe co będzie za rok/dwa.

    • xiao Reply

      Dlaczego nie możecie przestać gadać o EXO i W1 pod artykułami o BTS? Piszecie zawsze to samo, że BTS im już dorównują, że będą konkurencją, etc. W ten sposób tylko prowokujecie inne fandomy i zaczynacie kłótnie…

      • Magada Reply

        Co jak co, ale każdy ma pisać co chce? Od tego są takie blogi… Nie każdy pisze po to, aby kogoś prowokować tylko żeby wyrazić swoje zdanie. Nie staję po żadnej ze stron, ale nawet w komentarzach od Naver pojawiła się wzmianka o EXO, więc po co pretensje do tej laski? Może pisać co chce, a to że ktoś obiera co za prowo, no to już jego sprawa. Każdy może porównywać kogo chce, bez przesady, bo niedługo to trzeba będzie spisać o czym wolno nawiązywać, a do czego nie…

        • xiao Reply

          Ok, po pierwsze – ciągłe pisanie jakie to BTS jest ekstra, a EXO traci na popularności jest juz nudne i męczące, a dosłownie wszędzie każdy o tym pisze.
          Po drugie ‚takie blogi’ są po to, żeby nas informować o tym, co dzieje się w kpopie lub Korei, a nie po to, żeby wiecznie porównywać oba zespoły.
          Po trzecie racja KAŻDY ma prawo do pisania własnego zdania, ale błagam, nie trzeba wszędzie wciskać EXO i W1, bo to żałosne.

  2. Miriam Reply

    Też nie widzę sensu porównywania BTS z EXO czy Wanna One. Wanna One to eksperyment, produkt/zespół czasowy. EXO było tworzone z myślą o rynku koreańskim, a BTS o światowym. Mają lepszą promocję na świecie niż w Korei, bo od pierwszych konceptów byli przygotowywani pod rynek amerykański. Już ich album „Skool Luv Affair” jest taki. Przedstawia społeczność uczniowską, pierwsze miłości do koleżanek itp itd. a jak się przyjrzymy komediom amerykańskim dla nastolatków, to tam wszystko dzieje się w szkole/college’u.
    To nie jest tak, że BTS przypadkiem się wybiło za granicą, bo ludzie ich dostrzegli. Nie, to była ciężka praca ludzi od marketingu i PR. Oczywiście, chłopcy są zdolni i utalentowani, ale od początku narzucono im taką „łatkę” uroczych, miłych, zabawnych uczniów-chłopaków z sąsiedztwa, bo to się świetnie sprzedaje w USA.
    EXO znowu jest kreowane na bardziej dojrzalszych, poważniejszych, młodych mężczyzn. Takich, którzy przyjdą po dziewczynę na randkę odstawieni jak na bal, dzierżąc w ręku kwiatki dla mamusi i wino dla ojca.
    Dlatego nie czarujmy się, że jeden zespół jest lepszy od drugiego, bo moim zdaniem utalentowani są tam wszyscy na podobnym poziomie. Tylko mają innych ludzi od marketingu i inne cele. Nie jest powiedziane, że jakby mieli inne koncepty, to wtedy EXO czy choćby Shinee nie sprzedałoby się lepiej za granicą. Inna sprawa to to, czy byliby autentyczni i dobrze się czuli w takim, a nie innym koncepcie.
    A z tym hypem na BTS bym się tak nie cieszyła. Nie od dziś wiadomo, że Amerykanie szybko się nudzą nowymi zabawkami i potem zmieniają obiekt zainteresowań (co jest bardzo krzywdzące dla artystów) +weźmy pod uwagę, że fani też dorastają. One Direction też było na fali. A potem dorośli, zmienili trochę klimat piosenek, w którym młodsi fani niekoniecznie się odnajdują.
    Marketing i PR to potężne narzędzia. A jednocześnie jeden nieprzemyślany ruch i każdy, nawet najlepszy i najzdolniejszy zespół może mieć po karierze.

    • Aga Reply

      Przepraszam, że się trochę czepnę, ale gdzie ty widzisz dorosłych i poważnych mężczyzn, „odstawionych jak na bal” z „kwiatami dla mamusi i wino dla ojca” w ich debiucie i Power gdzie królowały super moce? Albo w szkolnym koncepcie z Growl i Love Me Right? Albo zwierzęcym wizerunku Wolf i ‚chillowym’ Kokobap?
      Jeżeli serio uważasz, że ich koncept jest bardziej kreowany na poważnych mężczyzn, niczym gentelmentów, to radzę najpierw przejrzeć 2PM „Mo House”, albumy/mv Suju z 2012/2015 roku, BTOB „Ill be your man”/”Missing you” czy chociażby CN Blue…

      • Lawia Reply

        Zgadzam się i z Agą i z Triks. Gdzie wyczytałaś, że BTS są nastawieni od debiutu na rynek amerykański, kiedy Bang PD, Ceo Bighit mówi otwarcie, że BTS nigdy nie celowali i nie celują w rynek zachodni, nie zamierzają wydawać piosenek po angielsku i nie są nastawieni na sukces w USA? BTS zawsze celowało w Japonię jeżeli chodzi o zagranicę i odnoszą tam duże sukcesy, natomiast powodzenie w USA nazwałabym szczęściem, chociaż mówienie, że szybko znudzą się amerykanom nie jest na miejscu, biorą pod uwagę, że mają zaplanowane aktywności w USA do 2019.
        Co do samych konceptów… Rozumiem, że EXO, zespół który zawsze śpiewa o miłości wybierając postacie wilków, narkomantów, mafii czy graczy futbollowych przedstawia poważny koncept, a BTS zespół który tworzy muzykę o samoakceptacji, problemach społecznych, rodzinnych, staje twarzą w twarz z hejterami… jest mniej poważnym konceptem i są „uroczymi i zabawnymi uczniami”? Nie powiem, ciekawa interpretacja.

  3. Triks Reply

    Miriam trudno się z tobą nie zgodzić w kilku kwestiach.
    Ale gdzie wyczytałaś że BTS było przeznaczone na rynek międzynarodowy? Zwłaszcza US… gdyby tak było myślę że przy zakładaniu zespołu, dali by więcej członków którzy znają angielski 😉 Unich drugim językiem jest Japoński bo to rynek w który uderza również większość artystów kpop. A i tu z tego co wiem biegle w tym języku mówi tylko 3-4. Co do albumu, to raczej właśnie odnosili się do koreańskiego systemu edukacji i tp nie tylko w teledyskach ale głównie w piosenkach.
    A nasze EXO ma poważniejszy wizerunek ,,medialny” (po Power mam wątpliwości 😉 ponieważ rocznikowo są starsi i ogólnie można ich już myślę zaliczać do seonbae. I też bym nie powiedziała że mają ten wizerunek aż taki poważny .
    W1 cóż tak jak pisałaś to inna kategoria. Nie da się ich nie lubić.

  4. Suzzzi Reply

    Zwolnić z armi??? A to niby dlaczego??? Czym oni się różnią od innych mężczyzn? Bo sa troszkę bardziej popularni od innych…
    Właśnie powinni tyrac w wojsku jak pozostali.
    Jak gAdŻety były poldarmo to zeszły gdyby u nas w PL w sklepie stacjonarnym sprzedawali jakieś kpop zabawczki to tez kolejki by były.
    A komentarz czy ktoś zna EXO… to nawet się nie wypowiadam, co za ograniczeni ludzie…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *